onsdag 7 maj 2014

Mitt humör klarar inte av ändrade planer

Igår var det dags för vaginalt ultraljud och blodprov för att kontrollera att jag är ordentligt nedreglerad. Det är jag - livmoderslemhinnan är inte tjockare än två millimeter. Det betyder att endometrioshärdarna inne i buken också är tunna och fina. Härliga nyheter - precis vad jag behöver just nu!

Eftersom vi inte bor i samma stad som vår ivf-klinik, görs alla undersökningar förutom själva äggplocket och återföringen på mitt vanliga sjukhus. Alla resultat skickas sedan till kliniken som analyserar dem och bestämmer hur behandlingen ska fortsätta, därefter meddelar de mig via telefon.

Som väntat ringde de mig igår eftermiddag med besked. Det blev inte riktigt som jag väntat mig. 


De meddelade att de skjuter fram min behandling en vecka - äggplocket sker under vecka 22 istället för 21. Jag skulle börjat med Menopursprutorna igår, men med de nya planerna börjar jag på onsdag om en vecka. Varför det blir så berättade de inte, men jag skulle gissa på att det är att det passar bättre tidsmässigt för kliniken. 

Faktum är att det passar bättre för mig med, så på ett sätt är jag glad.

Det är bara det att mitt huvud inte hänger med. Jag var så mentalt förberedd att börja med sprutorna igår, så redo att mitt humör nu löpt amok på grund av de ändrade planerna. Igår skrek jag åt alla som försökte tilltala mig, idag har jag bara gråtit för allt och inget.

Humörsvängningarna gör det verkligen inte lätt för mig. Nu ska jag bara lyckas balansera dem en vecka till. Det är så underbart att vara jag... !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tycker du att inlägget var intressant? Lämna en kommentar (men håll god ton) eller dela det med andra.

Om du inte vill skriva en kommentar kan du skicka ett meddelande istället. Använd formuläret längst ner på sidan eller skicka ett mail till efter.endometrios@gmail.com