onsdag 14 maj 2014

Sprutstart med Menopur

Nu är det gjort - jag har gett mig själv min allra första spruta med Menopur! Jag blandade lösningen, fyllde sprutan och stack mig själv... och hela tiden hade jag en fråga som snurrade i huvudet: "gör jag rätt, gör jag rätt, gör jag rätt, gör jag rätt?!"

Något mer nervigt än det här, det får jag leta efter. Men, nu är det gjort. Jag har förhoppningsvis gjort rätt och Menopuren ska så smått börja verka. 

Ikväll ska jag dessutom äntligen börja trappa ner Suprecuren till halv dos, så nu borde mina humörsvängningar minskas lite. På måndag ska jag ta blodprov och nästa torsdag ska jag göra ultraljud för att kontrollera hur stimuleringen går.

Detta är nervöst och kul och härligt och totalt skräckinjagande! Wish me luck!

1 kommentar:

Tycker du att inlägget var intressant? Lämna en kommentar (men håll god ton) eller dela det med andra.

Om du inte vill skriva en kommentar kan du skicka ett meddelande istället. Använd formuläret längst ner på sidan eller skicka ett mail till efter.endometrios@gmail.com